Wastegate avansat de control pentru noua generatie de motoare pe benzina cu 3 cilindri
Odata cu înasprirea normelor de emisii CO2 si economie de combustibil , producatorii de automobile din întreaga lume sunt recurg la motoare turbo, diminuate , de la 4 la 3 cilindri.
Acest lucru, la rândul sau, conduce cererea pentru noile generatii de turbocompresoare care vin cu aerodinamica personalizate si lagare cu pierderi ultra-reduse. Cu toate acestea, motoarele in 3 cilindri reprezinta noi provocari la supapa de descarcare.
Problema este mentinerea unui control precis. La deschideri mici, o supapa clasica se comporta într-un mod non-linear. Pulsatia mai mare în gazele de esapament de la un motor cu 3 cilindri poate excita sistemul de valve si poate face dificil un control precis .
"Solutia Honeywell este un design nou al valvei , datorita unei întelegeri mai profunde în comportamentul sistemului prin combinarea mai multor coduri de simulare", spune Gary Agnew, Director de aplicatii benzina la Honeywell Turbo Technologies.
În primul rând, noua supapa are un profil toroidal care se auto-centreaza într-un scaun conic. În al doilea rand, deschiderea este mult mai simetrica si progresiva decât la o supapa nurmala si etansarea este foarte aproape de diametrul exterior.
Aceste doua caracteristici, în combinatie, ofera un profil de sarcina aproape liniar ,care duce la un control perfect . Scaunul profilat asigura o etansare superioara în timp ce simetria de debit si de proiectare , reduce în mod semnificativ pulsatiile si vibratiile. Acest lucru ajuta la îmbunatatirea durabilitati si duce la functionarea mult mai silentioasa.
Honeywell este singurul producator de turbosuflante care ofera o supapa wastegate dintr-o singura bucata sau monobloc. "Noua nostra supapa turbo de descarcare , pentru motoare cu 3 cilindri a incorporat nou lagar, desene si modele aerodinamice care ofera upgrade de performanta dintr-o perspectiva de sistem", spune Peter Davies, director de performanta si ingineria sistemelor de la Honeywell Turbo Technologies.
sursa turbobygarrett.com